Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Przepis na miasto :) Inspiracje przyjezdnej.

 Oto kot Straganiarz, karmiony szyneczką przez wszystkich pracowników targowiska w Opolu.

Pierwszy dzień w moim mieście przywitał mnie sprawunkami, uzupełniałam spiżarnię… kupiłam piękne, kremowe kwiaty. Na targu. Bukiet zachwycający, za mniej, niż 10 zł. A tam, przedstawiono mi 13 letniego kota, przybłędę, który przemieszkał wśród ludzi 11 lat. Klimat targowiska ujął mnie zabawną muzyką, puszczaną z głośników sprzedawcy płyt disco-polo, pań zachęcających do zakupu staników, stoisk z okularami do „czytania”.

Wróciłam, spędzałam dzień w szamotaninie, ale szczęśliwa. W naszym mieście.

I tak się zastanawiam, jaki jest przepis na nasze Opole…

* Książka wygrzebana na dworcu PKP.

* Pojeżdżenie sobie autobusem po mieście w te i we wte.

* Outlety, second-handy i komisy.

* Wyjazd za miasto – z kocem.

* Artystyczna ulica…

* Kawiarnia z klimatem.

* Usiąść sobie w centrum… poprzyglądać się ludziom i miastu.

* Kolacja zjedzona w ogródkach letnich, na ulicy.

* Miła sąsiadka, która zawsze będzie miała coś do powiedzenia.

* Nawet przychodnia na cichej, uroczej ulicy.

Jaki jest przepis na nasze miasto? Nie wiem, podałam tylko swoje ulubione składniki miasta. Wczoraj poczułam się tutaj, jak na nowo… miasto wydało mi się duże i wszechogarniające. Czasami Warszawa jawi mi się mniejsza, ale tam szukam jednego punktu… tutaj – znowu przede mną całe życie.

Opole przywitało mnie pozytywnymi akcentami. Jarmarczny kot, francuskie meble jak z Elle Decoration… i pan-zbieracz złomu/koneser, który za 2zł pomógł mi przegramolić się z walizkami od przystanku do mieszkania.

Jest niedzielny poranek, ktoś pod moim okiem naprawia gniazdko łyżką. Obok nas mieszka doktorantka, która mimo kłopotów ze zdrowiem walczy o swoje szczęście, co jest bardzo pocieszające.

Przepis na miasto? Polecam jogurty z Biedronki i Lidla, nigdzie nie ma takiego pysznego wyboru wzamian za tę cenę.

Na Opo chyba nie znajdę przepisu… jemu smak nadają historie, zamieszania i… ludzie.

A.


Skomentuj

