Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Ciepła, malownicza jesień… w Bibliotece Miejskiej… wśród książek… pewnie jestem banalna, a co tam. Ja mogę być. Najważniejsze, że atmosfera w naszej bibliotece miejskiej nie jest :)

Podchodzę do działu „Zwroty”, a tam już czekają na mnie książki o namiętności życia – moje ulubione o przeprowadzce na wieś, uprawianiu ogródka i urzekaniu się sąsiadami. Takie perypetie najlepiej mnie relaksują.
„Lato w poziomce.”, „Jeżynowe wino.”, „Lawendowy ogród.” – brzmi słodko, poetycko i przyciąga zainteresowanie.
Twierdzimy, że nie czytamy, bo nie mamy czasu… kiedy, jak nie jesienią? Niech ten deszcz od czasu do czasu spadnie, będzie przyjemnie uderzał o parapety…
Zapach kadzidełek, może być czekolada… kubek z imbirową herbatka. Pewnie jestem banalna.
Ja tam sobie mogę być… najważniejsze, że atmosfera w naszej biblio nie jest.
Każde oddanie kurtki do szatni jest inne, każdy uśmiech Szatniarki, skinienie głową Pani Ochroniarz… i ulotki kulturalne – przekopujesz, przekopujesz, aż w końcu znajdujesz coś dla siebie, dziękujesz i wychodzisz na chłodną ulicę.
To nie tylko kwestia kultury, czy oszczędzania pieniądzy wypożyczając, a nie kupując… w tym natłoku spraw, ludzi, osobistych historii, kwestii ważnych i ważniejszych… chciałabym mieć więcej czasu na przewracanie tych stron.
I powiem Wam jeszcze coś, w sekrecie. Widzieliście, kto tam pracuje? Oryginalne, miłe i przyciągające uwagę kobietki… W JEDNYM MIEJSCU. To jest chyba jedyne miejsce w mieście, gdzie: „A czy może mi Pani coś polecić?” nie wypada z obiegu i wypada tak mówić. To obowiązuje w dwie strony. Podryw pełną gębą, gdyż mało jest ludzi, którzy o książkach mówią…
A może by tak wypożyczyć film na wieczór? Jest, właśnie go sobie włączę…

Autor: Justyna Poluta.


Skomentuj

