Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Czy nowa partia, Demokracja Bezpośrednia, powinna swoich sympatyków szukać w Opo, a dokładniej mówiąc – na opolskim Gumtree?

Co to Gumtree, każdy mądry wie – wynajmniesz mieszkanie w przystępnej cenie, wyposażysz w jakieś graty, które ktoś oddaje za darmo, które przerobisz na loftowe i artystyczne, znajdziesz sobie jakieś zajęcie okołozawodowe, jak ja to mówię, gdy zatrudnić nie chcą… poznasz ludzi… nowe miasto-zawsze gumtree… i jeszcze kulturalnie.waw.pl/tekturaopolska.pl/silesiakulturalnie.pl… ok,ok – to blog o Opo. Ale tym razem będzie odniesie do Opo.
Jakiś czas temu znalazłam na Gumtree ofertę zaangażowania się w działałaność polityczną, ofertę/okazję/sposobność… tak, hurtem to ogłosili, szukają siły i aprobaty, młodych serc. Chyba. Otoż – zaczęto w Opo szukać zwolenników pewnej partii. Jak dla mnie – kreatywnej, oryginalnej, z niezłym potencjałem… założonej przez nieźle ogarniętego gościa, a ja za takimi przepadam. Spodobało mi się. Czemu nie. Po raz kolejny znalazłam okazję, żeby połączyć Opole z Warszawą (siedziba partii) – http://db.org.pl/, programu po części nie rozumiem, po części mnie intryguje. Czemu nie rozumiem? Założenia to jedno, a atmosfera, chęć zmiany społecznej – drugie. Ja tego nie rodziłam, więc nie wiem, ale… ALE. Będzie nowatorsko, lekko z zaskoczeniem. Przeczytałam Statut i myślę, że jeśli już ma się dwie zdrowe nogi, umiejętność refleksji, zdolność do zaangażowania i ciekawość poznawania ludzi czynu, to trzeba w to wejść.
Jasne, trochę pieprzę… i traktuję to z lekka po hipstersku. Ale myślę, że to jest wspaniała odmiana dla stagnujących się i zrezygnowanych młodych mieszkańców Opola i nie tylko młodych – ktoś tu nam daje okazje, żeby coś poczuć, mieć na coś wpływ.
To jest coś zupełnie nowego i odmiennego dla mentalności Opolan. I myślę, że warto… Najpierw poruszyć, wprowadzić do świadomości, a poźniej może kogoś przekonać.
Nie ukrywam, że jestem przynależnością do tej partii żywo zainteresowana.

A Wy… może warto coś zrobić iście nieopolskiego (czyli z rozmachem, niepewnością, ale i nutką podniecenia zmianami) w tym naszym życiu???

Autor: Justyna Poluta.


Skomentuj

