Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Nieważne, czy chybiłeś o centymetr, czy o kilka metrów – Pudło to pudło.

Kilka tygodni temu do miasta przyjechali studenci pierwszego roku studiów, prezentacje swoich osób zaczęli od stwierdzeń w stylu: „Nie podoba mi się tutaj, szkoda, że nie poszłam na…” Zblazowani, niezadowoleni, szamocący się… tacy, którzy przyjechali właśnie tu dlatego, że blisko, tanio… w miarę wygodnie. Aleee motywacja. I co z tego będzie… kolejne epizodziki za zachodnią granicą?
W takim momencie nasuwa mi się powiedzenie „Nieważne, czy chybiłeś o centymetr, czy o kilka metrów – Pudło, to pudło.” Kariery nie będzie, ponieważ w tym mieście nie ma atmosfery motywacji, rywalizacji, rozbudzenia indywidualnych talentów i kształtowania umiejętności.
Nie chcę, żebym była traktowana jako ktoś, kto chybił. Małe miasto, z nierozpoznawalnym uniwersytetem to wcale nie musi być błąd. Ale jeśli nie błąd, to co? Wybór? Atmosfera jest raczej leniwa, choć to i tak wszystko zależy od ludzi. Uwaga, ludzie mają w zwyczaju wprowadzać siebie nawzajem specjalnie w błąd.
Masz jakiś dobry powód, dlaczego tutaj jesteś?
Jakiś pomysł na kilka następnych lat… ? Na siebie, na swoją przyszłość zawodową?
Studiuję w Opolu, za wczasu poznałam ludzi, z którzy mogli by mnie za to wyśmiać i się z nimi związałam na gruncie rozwoju kariery zawodowej. Mówię o tym mieście dobrze i swobodnie, choć nie bez zastrzeżeń. Została mi zdolność analizy i nauka warsztatu marketingu regionalnego, może to to?
Ludzie, od których sporo zależy, w tym Twoja przyszłość, nie będą pytać TYLKO o to, dokąd zmierzasz, ale także skąd przychodzisz. Miej na to pomysł.

Autor: Justyna Poluta.


Skomentuj

