Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Nową metodą na promocję miast jest storytelling. Jaką historię miało by do opowiedzenia nasze miasto? Oby nie moją, choć bez niej to miasto nie było by dla mnie takie szczególne ;)

Storytelling to opowiedzenie historii, zainteresowanie jakimś miejscem poprzez stworzenie ulic, wrażeń, zainteresowania – słowami. Jakie słowa pasują mi do Opola? Nieodłącznie moje. Wypowiedziane szczerze, z chęcią, ale tak spontanicznie i taką wdźięcznością, że niełatwo było to odkręcić. Entuzjastyczne słowa nie zawsze są na miejscu, ale gdy przyjechałam do tego miasta nie mogłam mówić tylko poważnych słów… na poważne wypowiedzi to trzeba mieć wygląd i pieniądze. A ja byłam na początku zachwycona kameralnością, spokojem Opola. Wygodne to było dla mnie miasto i jeśli mówić o ludziach „spotkanych szczęśliwym przypadkiem” w nowym mieście, to całkiem przyjazne.
Zastanawiam się, w jaką historie bylibyśmy w stanie uwierzyć, że zdarzyła się ona w Opolu. W historie o ukojeniu, o wzrastaniu w ostrożności w Średniej Wielkości Mieście, po tym, jak Warszawa okazała się za mało życzliwa i za duża? Taka jest moja historia Opola. Pewnie każdy ma swoją, oby. Bardzo chciałabym, żeby dla nas to miejsce miało znaczenie takie, na jakie pozwoliły doświadczenia, zachwyty…
Sugerując się portalem o marketingu miejsc, staram się wyłuskać jedno słowo-hasło, bądź wydarzenie wokół którego dało by się stworzyć piękną historię. Potrafię sobie wyobrazić tylko coś osobistego – slow life and mess off inspiration. Pięknie brzmi, wdźięcznie i spokojnie, bo właśnie takim nastrojem przywitało mnie Opole 3 lata temu. I przytuliło. Gdyż miałam się gdzie włóczyć i o czym myśleć. Poza kojarzonym festiwalem z naszym miastem nic więcej mi się nie kojarzy. Ale zdarzają się tu piękne historie, im więcej poznaję ludzi, tym bardziej się o tym przekonuję. Nie mówię o tym, żeby sprzedać jakąś osobistą historię w scenariuszu. Tymczasem… Wystarczy zapytać się kogoś, dlaczego tutaj został, dokładnie w tym mieście. Te odpowiedzi mogą powalić z nóg. No nie jest to znowu takie oczywiste. To są wzruszające powody. A ja nie słyszałam jeszcze wielu histori…

Justyna Poluta.


Skomentuj

