Średniej Wielkości Miasto – slow life and mess of inspiration …



Bunt w Opolu.

Na co można by się tutaj zbuntować? Gdzie usiąść, machając nogami i patrząc z góry na całe miasto? Dachy kamieniczek, a nawet biurowców, które nie są w naszym mieście aż takie wysokie, wydają się dobrą opcją.
Tylko na co się tutaj zbuntować? Na ten zastój… Na brak możliwości rozwoju zawodowego… Na to, że wszędzie blisko?
Jakiś czas byłam na to zbuntowana, przyznam. Opole to takie piękne miasto, w którym nie ma specjalnie dokąd wyjść, a tym bardziej skąd wrócić. Z czasem zaczęłam odkrywać jego urok, nie zakochałam się w przeciągu jednego wieczoru.
I teraz niespecjalnie mam się na co buntować. Cóż, szkoda, że nie ma tu Ikei. Plener w wakacje może jeden, ze dwa. W powietrzu nie czuć mobilizującej atmosfery rywalizacji. Od czasu wszyscy pogadamy na ten sam temat. A jak poczujemy potrzebę buntu, to zwyczajnie włączymy wiadomości. Za to samo miasto kłopotów nie sprawia. Nie jest ani za duże, ani zbyt zatłoczone. Z kolei nie otwiera nas na nowe możliwości, ale też nie każdy musi to lubić.
Tak się zastanawiam z przekory, na co tu mogłabym się zbuntować… Na polityce niezbyt się znam, conajwyżej sympatyzuję z jakąś partią… Chyba skończył się mój etap buntu. Wiem, że jeśli chcę poszukać czegoś innego, to mam gdzie tego szukać.
Opole jest świetnym punktem wyjścia, miastem które przytuli… I taki jest jego urok. Chyba nie ma sensu się buntować, że kot to nie pies. Na jesieni, choć nie wyszło z tej współpracy nic skutecznego, miałam przyjemność poznać ludzi tak od siebie, z potrzeby serca, robiących coś dobrego, w szarym końcu popękanej ulicy.
Po tych wszystkich doświadczeniach wiem, że nie warto się buntować… trzeba znaleźć dla siebie nowe możliwości…
A Opole wbrew pozorom, je oferuje…

Justyna Poluta


Skomentuj

